Visita la nostra petita botiga

TRADUCTOR D´IDIOMES, AQUI

dimarts, 26 de març de 2013

Bunyols de llàntia - DIJOUS SANT 2013


*  Aquesta recepta la vaig posar l´any 2011 i la he " refrescada" doncs crec que val la pena...
Feliç Setmana Santa a tot@s 

Quan arriba Quaresma es molt típic de trobar a totes les pastisseries de Catalunya ..els bunyols o brunyols , a casa des de sempre es una tradició de fer-los el dia de Dijous Sant,  aquesta es la meva proposta per aquest any, tinc que dir que queden molt bons, la recepta una mica modificada es del meravellós blog http://www.velocidadcuchara.com/
jo la he preparat amb la meva "olla màgica "= thermomix, però igualment es pot fer a la manera tradicional.


També tinc que dir que he utilitzat una eina molt especial, queden tots iguals i no t´embrutes gens les mans, segur que a la ferreteria la poden provar, jo ho vaig fer..a més no es pas cara, de no tenir-la , cap problema amb dues petites culleres i llestos....

Ingredients ( per uns 35 bunyols )
100 grams de llet,
100 grams d´anís ( jo sempre faig servir El Mono),
100 grams d´oli d´oliva,
90 grams de sucre,
2 llimones,
4 ous grossos,
1 sobre de llevat ( tipus Royal)
1 pessic de sal,
1/2 cullerada petita de canyella en pols
1 cullerada de matafaluga
350 grams de farina de pastisseria
Oli de gira-sol (per fregir els bunyols)
Sucre fer "ensucrar-los" un poc fet, pot ser normal o glass

Preparació
Tamisar la farina junt amb el llevat i reservar.

Ratllarem la pell de una llimona junt amb el sucre 30 segons, velocitat prog. 5 a 9 , i reservar.

Sense rentar el recipient i posarem l ´oli i la pell de l´altre llimona, 6 minuts, 100 c, velocitat 1.,passat aquest temps, treure,colar la pell i reservar.

Batre els ous 20 segons, velocitat 3, ara afegir l ´oli  +  la resta d´ingredients menys la farina,  barrejar 1 minut, velocitat 3, desprès i afegim la farina i batre 1 minut, velocitat 3.


Passar la massa a un recipient i deixar reposar tapada 1 hora dins de la nevera.

Posarem al foc un cassó fondo amb abundant oli de gira-sol, quan l´oli ja estigui calent i posarem la llàntia perquè agafi calor, treure-la de l´oli i la anirem omplin fins a la meitat amb l´ajuda de una cullera petita , introduir-la dins del cassó, poc a poc es desenganxen i suren, donarem la volta al bunyol quan veiem que una banda esta torrada, es recomada de fer-los de dos en dos , escorre sobre una reixeta i quan estiguin quasi frets, passar-los pel sucre.

* A cada tanda de bunyols, es important d´escalfar la llàntia dins de l´oli, molt bons, de veritat.

Bon profit.

AQUESTA RECEPTA PERTANY AL BLOG http://enrocalacuina.blogspot.com/ DESITJO QUE T´AGRADI- SUSANNA

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...