Visita la nostra petita botiga

TRADUCTOR D´IDIOMES, AQUI

dimecres, 2 de març de 2011

Mill amb verduretes


Propietats del mill té un 11% de proteïnes, una mica més que el blat, l'arròs i el blat de moro.
Un 60% d'hidrats de carboni.
Un 14% de greixos.
Al gra del mill es detecten vitamina B1, B2 i B9 i ha demostrat ser molt ric en magnesi, ferro i fòsfor. 

el mill avantatja al blat en quant al seu contingut en minerals i en magnesi
Al no tenir pràcticament gluten no es pot elaborar pa amb el mill.

 - Notable la seva acció sobre la pell, ungles, esmalt dental
- Ajuda en la funció cardíaca per el magnesi que conté.
- Per als que exerceixen una exhaustiva tasca mental
- En l'embaràs per la seva aportació de ferro.
- Per les anèmies.
- Regenera i enforteix el sistema nerviós.
- És un cereal excel lent per als celíacs per la seva molt baix contingut en gluten.


Ingredients
Mill ( uns 100 grams per persona, )
Aigua ( el doble i una mica més que de mill )
Oli d´oliva
Sal
Pebre
Verdures al gust ( jo he posat )
Tomàquet, enciam, pastanaga, col, pebrot verd, pebrot vermell, carxofa, blat de moro,  api ...
All i julivert picats

Preparació
Rentar amb cura el mill amb aigua freda, ( dins d´ un colador), posarem una olla al foc amb aigua i sal,  quan comenci a bullir i abocarem el mill, tapar l´olla i deixar coure uns 25/30 minuts a foc moderar t ( no remoure ).

Mentre tallar tota la verdura escollida ben petita i sofregir amb oli , un cop bullit el mill, i escorregut el barrejarem a les verdures i sofregir una mica, rectificar de sal i pebre si es menester , i al darrer minut li posarem una mica d´all i julivert picats.

Servir calent, i bon profit

Aquesta recepta pertany al blog A http://enrocalacuina.blogspot.com/ 
Desitjo qye t´agradi, petonets Susanna

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...