TRADUCTOR D ´IDIOMES

TRADUCTOR D ´IDIOMES

Translate


dissabte, 27 de juny del 2026

Truita a l´estil japonès....en versió Mediterrània de surimi




La seva forma rectangular ens dona facilitat per fer aquesta la truita enrotllada, la tenim que preparar d´una manera tant especial com curiosa i divertida.......però es super fácil de fer......



Necessitem:
Ous
Surimi tallat molt petit ..... ... 
Sal al gust
Una mica d´oli d´oliva ...en espray va molt bé - o - unes gotes escampades amb un pinzell de silicona.

Una paella " Tamagoyaki "
Una petita espàtula -de silicona millor- que ens ajudarà a anar enrotllant la truita
Una gerreta si te bec - millor- que ens ajudarà a dosificar els ous a la paella


Preparació
En primer lloc tenim que batre els ous que volem fer servir per fer la truita, a casa normalmente son dos....un cop batuts, sal al gust  i els passarem a la gerreta.

Escalfar la paella " Tamagoyaki "  amb unes gotes d´oli d´oliva i quan ja estigui calenta...podem començar a fer la truita.

Posarem una capa molt prima d´ou batut que cobreixi tota la base de la paella, quan ja comenci a quallar amb l ´ajuda de l´espàtula començarem des de la part on està el mànec a enrotllar-la i l ´estirem cap a nosaltres, ara abocarem una segona capa molt prima d´ou batut que quedará enganxat amb aquesta primera capa que hem fet, enrotllar altre cop, tornarem a repetir la mateixa operació, una tercera capa fina d´ou batut.......tornarem a enrotllar quan ja estigui quallat l´ou, i repetirem posant més ou batut, així fins que acabem amb tot el contingut de la gerreta, ..mentre la truita anirà augmentant de volum per les diverses capes d´ou batut i aconseguim una consistencia apreciable de gruix..

* Entre tanda i tanda també i anirem incorporant el surimi tallat molt petit.


* Es pot servir sencera o a rodanxes que es com o fan ells, ja sabeu que tot o mengen amb bastonets.
* A rodanxes,  queda molt bé a taula per fer uns entrants o aperitius..

Bon profit

Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

dimarts, 23 de juny del 2026

2026 Nit de Revetlla, Coca de Sant Joan



                                   Enrenou a l’hora baixa,

fustes velles al carrer.

Gent menuda que tragina somnis,
mobles, papers…

Al terrat de la veïna
l’aire es gronxa dolçament
en un cel de serpentines
veient com passa la gent.

La foguera de la plaça
alça un fum guspirejant.

Encisera i descarada,
mentre crema va parlant.

Negra nit que l’aigua encantes
i que el sol tens per amic.

Fetillera de les plantes,
quants amors no hauràs cosit?

Josep Fornés

Bona revetlla de Sant Joan, en bona companya i seny !!!


  

Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

dimecres, 17 de juny del 2026

Ja s´acosta la revetlla de Sant Joan....que faràs tu la Coca ?



Com es tradició per la revetlla de Sant Joan....a menjar una Bona Coca ......

Aquí deixem l´enllaç de receptes de coques per si os animeu a fer-les a  casa.
 
COQUES  - Prem sobre



Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

dilluns, 15 de juny del 2026

Macarrons " estil mar i terra "...amb carn picada i cloïsses


Ingredients
Macarrons ( hem fet servir els de colors )
Carn picada ( porc i vedella )
Cloïsses ( les hem comprada congelades i ja van sense closca)
Ceba tallada petita
Alls tallats petits
Un raig de vi especial per cuina
Tomàquet fregit
Sal
Pebre
All i julivert picats
Oli d´oliva
Pols de rossinyols  ( feta a casa ) *


 
Preparació
Farem un bon sofregit amb la ceba, alls, la carn i deixarem que quedi daurada, després i posarem el tomàquet, un raig de vi, sal, pebre, all i julivert picats..  una culleradeta de pols de rossinyols, deixem reduir , ara li afegirem les cloïsses i ja o tenim a punt

Bullir la pasta amb aigua i un pessic de sal, escórrer i afegir a la cassola.

Barrejar la pasta amb la salsa ...i a gaudir, si en en bona companya...Millor !!!

Bon profit.


Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

dissabte, 13 de juny del 2026

Arròs a la cassola, salsitxes de porc, fesols de Santa Pau, pastanaga ratllada, all i julivert



Ingredients
500 grams d´arròs 
Salsitxes de porc
Pastanaga ratllada
Fesols de Santa Pau ( que ja tindrem bullits )
1 got de vi de cuina 
2 L. de brou -o- aigua 
Pebre negre ( opcional )
Sal
All i julivert tallats molt petits
Oli d´oliva
( No porta tomàquet, si en voleu posar....)

Preparació
Sofregir a la mateixa cassola amb un raig d´oli... les salsitxes i la pastanaga ratllada, un poc tot daurat, l´all i el julivert picats, abocar el got de vi de cuina, remenar i deixar reduir.

Seguidament tirarem l´arròs, els fesols de Santa Pau, remenar i sofregir uns minuts. 

Passat aquest temps i posarem el brou- o- aigua que ja tindrem calenta, condimentar amb sal i pebre al gust.

Deixar coure entre 15 i 20 minuts - al vostre gust-.
 
Bon profit, i si es en bona companya...millor !! ...a gaudir !!


Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

dimarts, 9 de juny del 2026

Pasta (hèlixs) amb calamarsets, pèsols i pols de trompetes de la mort


Ingredients
Pasta ( hèlixs)
Calamarsets ( que es poden deixar sencers -o-  tallar a rodanxes )
Pèsols ( els nostres son de Km zero ) 
Ceba tallada petita
Alls tallats petits
Un raig de Martini blanc sec 
Tomàquet fregit
Sal
Pebre
Oli d´oliva
Pols de trompetes de la mort  ( feta a casa ) *



Preparació
Sofregir una mica els calamarsets i reservar.

Farem un bon sofregit amb la ceba, alls, deixarem que quedi daurada, després afegim el tomàquet, un raig de Martini blanc sec, sal, pebre, els pèsols i una culleradeta de pols de trompetes de la mort, deixem reduir  i ja o tenim a punt.

Bullir la pasta amb aigua i un pessic de sal, escórrer i afegir a la cassola.

Barrejar la pasta amb la salsa ...i a gaudir,...al moment de servir...si es vol es pot espolsar amb formatge ratllat....això al gust

Bon profit.

Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

dissabte, 6 de juny del 2026

Truita d´arròs bullit i formatge mozzarella



Ingredients
Ous
Arròs bullit
Oli d´oliva
Formatge Mozzarella

( No cal afegir sal, ja que el formatge en porta)

Preparació
Sofregirem una mica l´arròs en unes gotes d´oli d´oliva.

Mentre podem batre els ous i barrejar amb el formatge mozzarella engrunat.

Després li afegim l´arròs i ja podem fer la truita, tant fàcil com  mortal de bona

Bon profit, i si es amb bona companya .....Millor !!

 

Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/ Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

divendres, 29 de maig del 2026

Pastís de llaminadures Corpus 50








Avui volem compartir amb tots vostès aquest preciós pastís, per celebrar el 50  l´ Aniversari d´ persona molt especial.
 

Felicitacions, i moltes gràcies per confiarnos l'elaboració del seu pastís d'aniversari


Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

divendres, 22 de maig del 2026

Salvem el Pla de Grau 22.05.2026 ( Avui es Santa Rita )



Desitgem que així sigui.....el temps ens o dirá 

*********************

 09.05.2026


* * * * * * * * *



Aquesta informació pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

dilluns, 11 de maig del 2026

Mini dones Vega 9 - 11.05.2026


Per molts i meravellosos 9 anys Vega, en companya de la teva Família que tant t estima.


* Aquestes .......sense sucres, sense decoracions, sense xocolate....com a ella li agraden......💓💓💓💓💓💓


Bon profit i si es en bona companya, millor !!!



Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...