TRADUCTOR D ´IDIOMES

TRADUCTOR D ´IDIOMES

Translate

dilluns, 4 de juny del 2012

Sabó líquid per la rentadora fet a casa

Fa just un any que per casualitat vaig descobrir per internet una recepta per fer a casa Sabó líquid per la rentadora, no vaig anotar en el seu moment la font d´informació pel que no puc donar cap referència, no era pas aquesta recepta, doncs durant tot un any cada vegada que feia nou sabó anava modificant els ingredients fins que he arribat a la formula actual, crec que més perfecte es difícil de fer, de fàcil elaboració amb un resultat que no te res a envejar al que venen.

*Aconsello que els productes per la seva elaboració siguin de la màxima qualitat, doncs es notarà en el resultat final, per uns 8 euros ( de la meva zona ), tindrem uns 18 litres de sabó per la rentadora que serà tot un LUXE 


Es prepara en 3 dies (sembla molt complicada, però es molt i molt fàcil )



Ingredients pel primer dia
700 grams de sosa càustica
10 litres d´aigua de la aixeta que te que estar calenta al màxim quasi bullint 
1 litre d´oli de cuina que ja sigui usat  important que estigui ben colat 
2 litres de sabó per rentadora de màxima qualitat
1 litre de lleixiu color
1 litre de suavitzant 
( 1 ) Guants de goma
( 2 ) Un recipient amb una capacitat per uns 20 litres 
( 3 ) Un pal de fusta o plàstic fort per remenar.
( 4 ) Unes balances de cuina
( 5 ) Una gerra per poder pesar els ingredients ( si es de vidre millor )

* Ens val qualsevol oli usat, doncs amb la sosa càustica desapareix qualsevol olor que pugui tenir


Preparació
(1) En primer lloc es molt important de utilitzar guants de goma per evitar de fer-nos mal a la pell al manipular la sosa càustica.

(2) Jo faig servir un cubell amb tapa que porta uns agafadors als costats per poder "precintar la tapa " la vaig comprar en una botiga oriental.

( 3) Necessitem un pal de fusta o plàstic fort, jo faig servir un pal d´escombra que ja tinc només per això.

Aquí la divina recepta
Primer dia
1.- Posarem la sosa càustica en el cubell i afegirem 1 litre d´aigua bullint, remenar fins que ens quedi desfeta,  ara i aboquem l´oli de cuina i remenar altre cop, fins que quedi integrat amb la sosa.

2.- Anirem afegint els 9 litres d´aigua bullint, d´un en un, mentre es molt important remenar.

3.- Afegir els 2 litres de sabó per rentadora , i seguir remenant.

4.- Afegir 1 litre de lleixiu color, i seguir remenant

5.- Afegir 1 litre de suavitzant i seguir remenant.
Deixar reposar 24 hores.

Segon dia
Afegir 2 litres d´aigua bullint , d´un en un i seguir remenant
Deixar reposar 24 hores

Tercer dia
Afegir 1 litre d´aigua bullint i seguir remenant
Deixar reposar 24 hores

I ja tenim el nostre súper sabó líquid fer a casa, a punt per fer servir.
* Jo el guardo amb ampolles de plàstic.
* A la segona vegada que feu nou sabó ja no cal comprar-ne, necessitarem 2 litres del NOSTRE sabó per la rentadora.

Bon profit

Aquesta recepta pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna

48 comentaris:

  1. mai he fet sabó casolà, però m'agrada la idea i la teva recepta

    ResponElimina
  2. Donc fe de que deixa la roba molt bé. Gràcies maca.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Ondia si ja hem fas la competència, quin bon aspecte, va genial.

    ResponElimina
  4. Es una passada aquest sabó!!!! es diferent al que faig,jo no li poso suavitzant perquè díuen que no deixa que es renti be la roba, encara que li proporcioni un aroma molt bó.
    La propera vegada faré el teu!!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  5. aunque la Sosa y yo no nos llevamos buen, desde un "explosivo" encuentro, siempre me llamo la atención lo del jabón casero!!

    ResponElimina
  6. Quina textura més auténtica has aconseguit!!!! a casa tenim oliveres, així que oli nos ens falta, la mare guarda l´oli de cuinar i un cop l´any fa sabor, però del de peça, ja saps que vull dir.. Així ja liquid es una passada li hauré d´ensenyar... Gaudeix-lo !!!!!!! petons,

    ResponElimina
  7. Jo recorde que la meua iaia ho feia, però no era líquid, era en pastilla i deixava la roba molt bé.
    Este ho faré segur.
    Besets!!

    ResponElimina
  8. Ostres, mai m'hauria imaginat que es podia fer el sabó a casa! Anotat queda, moltes gràcies.

    ResponElimina
  9. Me l'apunto!!! Tinc ganes de ficar-me al mon dels sabons naturals...
    Moltes gracies per compartir!!!
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  10. Tengo las perlas de la sosa para hacer jabon hace mucho.... tomo nota......

    ResponElimina
  11. Doncs sé que la meva àvia en feia, pero mai m'havia parat a pensar com... encara que a ella li quedava dur i no líquid, pero clar... això es per a la rentadora y el seu era per tot.

    Interessant saber-ho. Em quedo per aquí :) Un petonàs!

    ResponElimina
  12. Susanna, quina bona publicació!! Fa poc al meu poble van fer un taller de sabó casolà i no vaig ser a temps d'apuntar-m'hi. Prenc nota de la teva "recepta" i m'hi poso aviat! Gràcies per compartir-ho! Petons

    ResponElimina
  13. Hola Susanna
    Seguro que es una maravilla.
    Yo también lo he visto por internet, pero nunca lo he probado.
    Me guardo la receta.
    Un besito, guapa

    ResponElimina
  14. Me gusta tu idea, Susana y sobre todo ahora en tiempo de crisis, me la llevo a ver si la pongo en práctica.
    Besos. Lola

    ResponElimina
  15. Pero bueno que interesante! me encanta saber estas cosas tan de antes y que con el paso de los años se han ido perdiendo.

    Nunca me habría imaginado que con sosa de hacía jabón, me lo anoto, se que a una prima mía le va a encantar esto.
    Besitosss

    ResponElimina
  16. Una idea estupenda te ha quedado genial me gusta, besos

    ResponElimina
  17. Buena idea me encanta un día me atreveré con tu linda receta ..super genial gracias ...abrazos y abrazos.

    ResponElimina
  18. wowww me parece increible, en fin todos los días aprendo algo nuevo y esto muy interesante además! Besitos

    ResponElimina
  19. Muy buena idea, recuerdo cuando yo era chico que mi abuela hacia también jabón, lo que era en pastillas, solo recuerdo esta anécdota.
    Saludos.
    http://xoriguer48-lasrecetasdelabuelo.bl...

    ResponElimina
  20. M'agradaria saber, quanta estona s'ha de remenar, gracies

    ResponElimina
  21. Hola Assumpció guapa tu

    He intentat de poder enviar-te directament la resposta però no ha sigut posible, doncs be, tens que remenar uns minuts fins que tu mateixa vegis que queda tot ben barrejat, ( jo entre 3 /5 minuts )

    Segur que t´agradará tant que mai més en farás servir d´altre, je,je,

    Ja em diràs, val ?, ( a casa fa més d´un any que el faig servir )

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo en vaig fer en pastilla pero no se que passa que m'ha quedat tou, tu sabries perque? Moltes gracies i ara cap a la tardor faré el de la rentadora, ja et diré com ha anat. Adeu.

      Elimina
  22. Jo aquest any en vaig fer de pastilla i m'ha quedat tou, tu sabries perque?moltes gracies

    ResponElimina
  23. Hola Assumpció guapa tu

    No puc contestar-te per un altre costat, et doncs l´enllaç d´una SUPER EXPERTA en sabons per si li vols comentar el tema, doncs jo mai he fet sabó de pastilla

    http://labombolladelarciris.blogspot.com.es ( Marta )

    mentre mil petonets Susanna

    ResponElimina
  24. Hola, he intentat de fer el sabó tal i com dius aqui, però em sembla que se m' ha triat. Hi ha alguna manera d' arreglar-ho?

    ResponElimina
  25. Hola Anna, guapa tu

    Et contesto des d´aqui, doncs no se com fer.ho, que vol dir "triat" ?, si es que vols dir que no te ha quedat compacte...?, no passa res, el remenes i el fas servir igualment, algún pas no has fet be,...dedueixo, però si has possat tots els ingredients de la recepta te que rentar igual de be. AIxò es com quan fas all i oli i es nega no queda compacte però te el mateix sabor, veritat ?,...la propera et quedará perfecte de textura ja veurás.

    Quan i rentis ja em comentarás el resultat, res a veure amb el que venen

    mil petonets i espero les teves noticies, val ?, mentre et desitjo un bon cap de setmana i que rentis de gust, Susanna

    ResponElimina
  26. Bon dia! Gràcies Susana avui mateix ho provaré. El remenaré ben remenat i ompliré ampolles i abans de fer-lo servir el remenaré. Ja et comentaré el resultat. Una altra cosa que volia provar es agafar els 300 gr. de sosa que m' havien sobrat desfer-los amb aigua i afegir-hi una mica d' oli ( fent el càlcul de les proporcions ) de la mateixa manera que amb l all i oli cuan s' et tria hi fiques una altre rovell i vas afegint el que s' et ha triat i es lliga. Bé avui a la tarda ho provaré. L' unic que llavors hauré de tenir en compte que el sabó serà més fort i n' haure de ficar menys cuantitat a la rentadora. Ja et diré alguna cosa.

    Anna.

    ResponElimina
  27. Hola Roc, gracies per la teva recepta de sabó es molt similar a la meva.Cada vegada que faig sabó m'agrada canviar per millorar.I sempre estic buscant a veure que trobo de nou.
    En lloc de llexiu jo hi poso perborat (el compro al super)que et sembla, està be aquesta opció? Gracies. Pepita

    ResponElimina
  28. Hola Pepita guapa tu

    Doncs mira, la propera vegada que será molt aviat, doncs quasi ja no en queda, buscaré perborat i o probo segur, ja estarás informada del resultat.

    Mentre, mil petonets Susanna

    ResponElimina
  29. fa al menys tres anys que el gastem nosaltres, els meus pares, el pares de la novia del meu fill petit i de tant en tant alguna ampolla que en regalo a alguna veina i renoi no dono l'abast a fer-ne tant per la rentadora com per rentar a mà... i va estupendament.. i sempre que en regalo els va molt bé, tant que em guarden l'oli per fer-ne nomes a canvi de que els en doni,... o sigui que sense voler, no m'acabo la feina, jejeje

    ResponElimina
  30. Hola! Ho he provat, pero se m'ha tallat... sap greu perque no queda maco, pero igualment renta be... moltes gracies!

    ResponElimina
  31. Hola Mercè guapa tu

    La propera vegada i afegeixes l´aigua poc a poc com si fos un all i oli, veritat que li poses l´oli molt lentament ?, doncs es el mateix, poc a poc i remena nena, je,je, m´alegro que t´agradi, a casa no en faig sirvir pas d´altre

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  32. A nosaltres també se'ns ha tallat i han quedat alguns grumolls. Probablement pel que comentes de tirar l'aigua ben a poc a poc.

    També és veritat que hem fet servir un oli que teniem caducat; era una garrafa de 5l d'oli d'oliva i estava per obrir, però caducat de fa uns 5 anys.

    Sigui com sigui renta molt bé! Gràcies!!

    ResponElimina
  33. Hola Oriol guapo tu

    Estic molt contenta de que t´agradi, el que l´oli estigui caducat no te pas cap importancia, ni que estigui cremat, el que si es molt important es que estigui molt i molt net, o sigui colat, la propera vegada i poses l´aigua molt a poc a poc, com si fas all i oli, veritat que si poses massa oli de cop es nega, doncs es el mateix que el sabó, está negat peró neta igual de be, com l´all i oli negat que está bo també...je,je,

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  34. Perdona, avui he provat de fer sabó per la rentadora, però m'ha tallat, s'ha quedat l'oli a baix i la resta a dalt, hi ha alguna solució per aprofitar-lo? Gràcies,

    ResponElimina
  35. Hola soc la miriam.He fet el sabó i em sembla que se m.ha tallat,bueno l.utilitzare igual.
    Jo tambe havia sentit que en lloc de llegiu es podia utilitzar perborat, però no se les proporcions, algu me les podria facilitar, gracies.

    ResponElimina
  36. Hola!! Porto temps fent sabons, i fa poc m'he arevit amb la teva recepta!! Tot semblava que anava bé, però tot i anar remenant i afegint l'aigua, el sabó ha cuallat molt, quedant com una mena de gelatina sòlida… Creus que hi cal anar afegint més aigua? Ja he afegit com 5 o 6 litres més que els de la teva recepta… Moltes gràcies per compartir-la, per cert!! Si surt, serà genial!

    ResponElimina
  37. Hola Selena guapa tu

    He llegit el teu missatge, m'alegro que t'hagis atrevit a preparar, a casa ja van bastants llunes que ho faig jo, quant a la teva pregunta, no li possis pas més aigua per a res, quan més aigua menys "força" tindrà el sabó per netejar, el poses sempre dins de la rentadora amb un cassó, espero m'expliquis el resultat, segur que serà de super 10, per a mi millor que el que venen per aquí, i més econòmic.

    Si alguna vegada es talla no et preocupis, és com quan fas allioli

    mil petonets i BONES FESTES, Susanna

    ResponElimina
  38. Hola! He fet el sabó, però ha quedat bastant líquid. La densitat del sabòque surt a la foto es només passats tres dies o s'ha d'esperar més?

    ResponElimina
  39. Hola! He fet el sabó però, m'ha quedat molt líquid.
    La densitat que surt a la foto es només passats tres dies o hem d'esperar més?

    ResponElimina
  40. Hola Emma guapa tu

    Això es que se te ha "tallat", ( com all i oli saps ?,) segurament vares tirar els ingredientes de cop ???, tens que abocarlos de mica en mica mentre no segueixes deremenant, de tota manera no passa res renta igual de bé, queda així acabat de fer, però com he dit abans si et queda una mica com un " all i oli negat " no passa res, remena abans de posarlo a la rentadora i ja está, renta igualment de super 10, ja em dirás a casa tots en volen, un em porta envasos, l´altre oli vell,....cada mes en tincs que fer per tothom

    Si tens algún dubte més, aqui em tens mca,

    mil petonets i Bon Any Nou, Susanna

    ResponElimina
  41. Quans dies es ha re repossar abans de fer-lo servir?
    Algú m'ho pot dir.Gracies
    Es la primera vegada que me a trebit a fer.

    ResponElimina
  42. Hola Marta guapa tu

    Et contesto que aqui, doncs no he dit un altre sistema, no cal que t´esperis per fer.lo servir, jo fa ja dos anys que m´el faig, i la veritat es que no el canvio pas per que venen

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  43. Ja el vaig fer seguint la te va recepta. Va de con ya. Gracies

    ResponElimina
  44. Ja l'he fet¡ va de con ya aquest sabio. Gracies

    ResponElimina
  45. Ja el vaig fer seguint la te va recepta. Va de con ya. Gracies

    ResponElimina

Hola i benvinguts, moltes gràcies pel comentari i la visita , sempre els llegeixo encara que no pugui contestar a tots, però si tens algun dubte no deixis de preguntar,i et contestaré gustosament.

Mil petonets i fins aviat Susanna

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...