A Santa Susanna, les obres per construir un pas subterrani, han provocat una gran bassa d´aigua acumulada .
Aquesta extracció constant posa en risc els conreus del voltant, si els pous s´assequen, el nivell de l´aigua dolça baixarà i això facilitará que l´aigua salada de la mar hi penetri....el resultat ???
Salinització del sol agrícola, una amenaça real per a la terra i per la pagesia del Pla de Balasc.
Mentrestant, mes de 20 bombes funcionen les 24h del dia, des del mes de Febrer, ja fa mes de cinc mesos que s´hi extreu aigua de forma incontrolada.
I on va a parar tota aquesta aigua ???...es llença a la mar.
Una part s´aboca a través d´una rasa oberta que condueix l´aigua cap a la mar, l´altra es condueix fins al poble veí, Pineda de Mar, ( que no diuen res, de res, ja els i va be pels seus interessos comuns ) pel pas subterrani davant del carrer Santiago Rusiñol......i també acaba a la mar.
Important recalcar que hem fet analitzar una mostra de l´aigua que estan extraient i es 90 % dolça.
Una dada alarmant..
Fins ara, es calcula que s´hauria bombat fins a uns 4 milions de m3. d´aigua cap a la mar.
Això representa 2000 piscines olímpiques, 4 vegades el consum anual de Santa Susanna.
Es un delicte malbaratar tants milions de litres d´aigua en un moment tan delicat de sequera.
Malgrat tot, tothom ( dels que manen o saben)...ningú fa res i miren cap un altre costat...recordem es que es zona d´alta "protecció " ????
Desitjo que t´agradi, petonets Susanna
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Hola i benvinguts, moltes gràcies pel comentari i la visita , sempre els llegeixo encara que no pugui contestar a tots, però si tens algun dubte no deixis de preguntar,i et contestaré gustosament.
Mil petonets i fins aviat Susanna