A Santa Susanna, el projecte del "Vial"...s´ ens ha presentat com una gran apostat per la " Sostenibilitat " però res es el que sembla.
Sota aquest discurs s´està arrasant territori, Biodiversitat i el futur de l´agricultura local.
La "sostenibilitat " en aquest cas, es només un eslògan.
Aquest projecte rep 5.000.000 E. del Next Generation EU, uns fons europeus que tenen com objectiu promoure que el País es vegi més verd, més digital, més resilient.
Però a la pràctica l´impacte sobre el territori és devastador, i posa en risc precisament allò que es diu voler protegir.
El Capironat marí ( Reseda hookeri), és una espècie en perill crític d´extinció i està inclòs al catàleg de la flora amenaçada a Catalunya segons la resolució oficial de la Generalitat ( Decret 172/2008 de 26 d´Agost , DOGN núm. 5204 26/08/2008 ).
A principis de Febrer les obres del projecte per frenar el freàtic, és a dir, les filtracions d ´aigua subterrània amb les quals s´han topat a l ´hora de construir el pas subterrani, van arrasar una de les seves principals zones de protecció. El moviment de terres, l´extracció d´aigua i la salinització del sòl, estan destruint l´únic hábitat conegut d´aquesta espècie única.
Ja fa més d´un mes que es drena aigua dolça del subsòl del Pla de Balasc i es condueix directament cap al mar.
Ja s´han perdut 36 milions i mig de litres d´aigua dolça .........entre els mesos de Febrer i Març.
Sobre la taula hi trobem també el projecte de la marina seca, una gran estructura on es guarden embarcacions a motor, fora de l´aigua.
En Campolier, ven el projecte com.... textualment : Una millora integral de la "sostenibilitat de la zona turística" i afirma que ,...."pot atraure un nombre molt important d´ usuaris".
La pressió urbanística sobre aquest espai de platja únic al Maresme, , que no està urbanitzat, no és reordenació, es especulació .
A més a mes el Nou Pla General ( POUM, Pla d´ordenació urbanística municipal ) ja contempla equipaments de serveis, hotels, cases rurals i activitats comercials al cor del Pla de Balasc.
Hi han propietaris que han rebut pressions per vendre terrenys al Pla de Balasc amb intencions NO agrícoles .
Els Fons Next Generation estableixen que No es pot causar un dany significatiu al medi ambient, i............. tot i així aquest projecte s´ha convertit en UN ATAC DIRECTE a la biodiversitat, als recursos d´aigua i a l´activitat agrícola.
En un municipi ja saturat pel turisme, ens volen fer creure que eixamplar el vial, construir aparcaments i planificar marines seques és....." millora ambiental. "
* Té sentit parlar de sostenibilitat, quan el model que es promou només afavoreix el turisme massiu?
Posar la paraula "SOSTENIBLE" NO FA EL PROJECTE SOSTENIBLE
*******
24.03.2025
Porten més de 36.600.000 litres d´aigua dolça del Pla de Balasc llençats al mar,...estan buidant les reserves d´aigua de tot el Pla...
Avui fa 6 mesos que estem lluitant per SALVAR EL PLA DE BALASC.....
SOLUCIÓNS ZERO, ZERO.....
************
21.03.2025

És absurd que la veritat generi tants enemics i la mentida tants seguidors...
******
11.03.2024
1.FASE 72 DIES
2.FASE 58 DIES ....130 DIES DEFENSANT EL
PLA DE BALASC ....
PAPERS MULLATS, MOLTES MENTIDES, POQUES VERITATS....SOLUCIÓNS ZERO, ZERO.....
*****
10.03.2025
Seguim i seguirem fent guàrdies ....volem un bon final a tot aquest desastre ...
* Com a curiositat -o- coincidencia ?? ...estem donats d´alta del Butlletí digital de l ´Ajuntament de Santa Susanna
La notificació d´aquesta sessió extraordinària per "parlar del tema" pel dia 06.03.2025,.....va arribar el dia 07.03.2025......vaja, vaja ......
* Urbanització Camí de la Via "......en altres ocasions anomenat pel mateix Ajuntament, Avda. del Mar, Avda. de la Marina Seca...fins i tot surt amb el nom de Consolat del Mar.....
Doncs diem PROU TOTS PLEGATS, TOTS JUNTS !!!
* Ens i va el Futur.....
A diferència de l'estómac, la ment no avisa quan està buida....
"Santa Susanna és un exemple de com
desorganitzar, urbanísticament, un municipi"
https://www.elperiodico.com/es/entre-todos/participacion/santa-susanna-exemple-desorganitzar-urbanisticament-carta-lector-alex-diaz-103921332 Santa Susanna és un clar exemple de com NO s´ha de gestionar el territori. Recentment, el consistori està executant la construcció d'un pas soterrat a Santa Susanna...és un clar exemple de com NO s´ha de gestionar el territori, que travessarà les vies del tren per a persones i vehicles, incloent-hi, la " TRAMPA" D´UNA MARINA SECA , inclosa, suposadament, en un projecte finançat pels Next Generation per "sostenibilitzar" la platja, tot i que els interessos reals de l´alcalde Campolier.....són potenciar el turisme en un municipi, de per sí turístic, on la capacitat hotelera triplica fins i tot el nombre d´habitants.
Fins i tot, durant el procés d'al·legacions, en què diverses persones vam presentar els nostres escrits, l'ajuntament no es va dignar a donar-nos resposta ni a mantenir una reunió per escoltar la nostra visió, i s'ha limitat a començar a fer obres peti qui peti.
Per tant, ara com ara, cal mostrar el màxim rebuig a com està actuant l'ajuntament i la necessitat urgent d'aturar, com a mínim, amb el relatiu a la marina seca, l'objectiu tapat, ja que la tinença d'una marina seca comportaria carregar-se una platja i un espai marítim que funcionen per sí mateixos, on no cal cap intervenció, on ja conviuen un munt d'activitats: oci-turisme, sortir a passejar o la circulació de vehicles. * * * * * * * Ràdio Calella Televisió 10/03/2020 Entrevista Joan Campolier Aquest matí a La Ciutat hem conversat amb Joan Campolier, alcalde de Santa Susanna. Una entrevista que ens ha deixat alguns titulars destacats, com son aquestes 22.000 places hoteleres a les que vol arribar la població amb la construcció de nous establiments hotelers, i la conseqüent ampliació d’equipaments que donin sortida a la demanada lúdica dels visitants que rebran. ***** https://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3054798
5 de novembre de 2008 Santa Susanna ja té a punt el projecte per habilitar una marina seca a la platja L´Ajuntament assegura que hi ha tres operadors interessants a contruïr i l´equipament esportiu Ja ha fet arribar a la Direcció General de Ports i Costes el projecte de construcció d´una marina seca que s'ha de convertir en el motor econòmic de la nova ordenació del litoral. L'equipament, que segons defensa l'alcalde, Josep Monreal (CiU) , ja té tres possibles operadors interessats, tindria una capacitat màxima per a 300 embarcacions de set metres d'eslora. La construcció quedaria semi-subterrània i la part que dóna al Camí del Mig quedaria tapada per una duna L'estructura se situaria als terrenys de la Llàntia, a tocar de Pineda de Mar, el mateix lloc que Santa Susanna va proposar perquè s'hi construís la depuradora. |
****** dimecres, 5 de novembre de 2008 Maresme. Un accés per sota la via del tren El projecte de construcció de la marina seca també inclou els vials de comunicació i els accessos necessaris. Així, i segons l'alcalde de Santa Susanna, hi ha previst un pas sota la via del tren i la millora de l'avinguda del Mar. «Estem parlant d'un projecte ambiciós i que haurà de desenvolupar la mateixa adjudicatària que s'encarre- gui d'aixecar la marina seca», puntualitza Josep Monreal. Pel que fa a la possibilitat de buscar complicitats amb el municipi veí de Pineda, Monreal està convençut que «hi haurà bona entesa» amb el seu homòleg Xavier Amor (PSC). «Volem arribar a acords tant pel que fa a potenciar l'estació nàutica com per al futur equipament esportiu, i per això vull asseure'm aviat amb l'alcalde de Pineda i plantejar-li tot el projecte, que segur que li interessarà», avança.
|
|
El projecte de construir una marina seca a Santa Susanna, la primera del Maresme,...directament a la platja, ha sortit del calaix on havia estat guardat des de final del 2006. El canvi de govern local i, sobretot, el traspàs de competències del Ministeri de Medi Ambient a la Generalitat ha anat ajornant la proposta, que, finalment, s'ha fet arribar al servei de Ports i Costes. Segons va confirmar fa pocs dies l'alcalde de Santa Susanna, Josep Monreal (CiU), el servei que es planteja s'instal·larà als terrenys coneguts com la Llàntia, a tocar del terme municipal de Pineda de Mar i és qualificat d'equipament esportiu. L'estructura està prevista per poder donar servei a un màxim de 300 embarcacions d'una eslora que no superi els set mestres. «L'edifici tindrà tres plantes i serà semi-subterrani, per evitar al màxim l'impacte en la zona», explica l'alcalde. En aquest sentit, la part de la marina seca que donarà a la via del tren quedarà tapada per una duna que donarà continuïtat al Passeig Marítim. «L'entrada i sortida d'embarcacions es farà a la platja i el gran atractiu del servei és que serà del tot mecanitzat», assenyala Monreal. La marina seca, doncs, funcionarà amb un sistema semblant al d'alguns pàrquings de cotxes que traslladen els vehicles mitjançant un sistema de rails. «Serà innovador, i ja tenim tres empreses interessades a desenvolupar la proposta», assegura Josep Monreal, que considera que un servei com aquest pot atraure un nombre molt important d'usuaris de la zona. D'altra banda, la construcció de la marina seca comporta un seguit d'actuacions al front marítim, com ara la consolidació definitiva de la base nàutica i la creació d'un camí de ronda que faciliti l'accés a peu. També es preveu que al costat de l'equipament puguin habilitar-se espais per acollir serveis de restauració, de formació esportiva i altres de vinculats a aquest àmbit. Monreal manté que la marina seca projectada a Santa Susanna «serà única a tot l'Estat».
|
* * * * * * * * * * * * * * *
|
|
Aquesta informació pertany al blog http://enrocalacuina.blogspot.com/Desitjo que t´agradi, petonets Susanna
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Hola i benvinguts, moltes gràcies pel comentari i la visita , sempre els llegeixo encara que no pugui contestar a tots, però si tens algun dubte no deixis de preguntar,i et contestaré gustosament.
Mil petonets i fins aviat Susanna